Lucrarea dlui profesor Vasile Flueraş are meritul de a se întoarce „la rădăcini”, adică la temeiurile omului; la der Grund – cum ar fi zis Heidegger, singurul filosof din secolul XX care a atras atenţia asupra ameninţării paideutice care, din păcate, s-a produs implacabil în acest ceas târziu al umanităţii noastre, mereu nedesăvârşite şi mereu neîmplinite.
Prof. univ. Emerit dr. ION NEGREŢ-DOBRIDOR
Universitatea din Bucurest
Prea mult s-a vorbit doar despre competenţe cheie la nivel european prea puţine reacţii au fost prompte în faţa lansării lor, destulă literatură pedagogică s-a scris doar pe seama acestora, încât să nu observăm că lucrarea prof. dr. Vasile Flueraş, Competenţa ca entelehie, se înscrie, în primul rând, între acelea necesare reacţiei de echilibrare a discursului despre educaţie. însuşi Parlamentul European, în 2018, a corectat cele opt competenţe, elaborate de doi specialişi în economie, pentru a se orienta spre valori.
Beneficiem, aşadar, de o lucrare în care competenţa este înţeleasă ca modalitate de a ajunge la perfecţiunea proprie, dincolo de reuşita dintr-un anume moment, etapă de formare, şcolarizare. Pindar (522-443 î.Flr.) îndemna pe fiecare: Devino ceea ce eşti! Adică om, indiferent de paradigma de înţelegere a acestuia: creat după chipul şi asemănarea lui Dumnezeu sau deja trecut de stadiul de maimuţă!
Prof. univ. Emerit dr. LAURENŢIU ŞOITU
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi
Recenzii
Nu există recenzii până acum.