PROZOTECA

concurs de manuscrise 2019
PROZOTECA

CASA CĂRŢII DE ŞTIINŢĂ

 relansează concursul de manuscrise (volum de proză scurtă și roman), într-o formulă nouă, PROZOTECA.

Concursul nu mai este unul exclusiv de debut, ci se adresează tinerilor prozatori (limita de vârstă: 40 de ani) din toată ţara.

Menţiuni

Manuscrisele

 vor fi evaluate de un juriu format din Alex Goldiș, critic literar, și Horia Corcheș, scriitor.

Pe coperta 4 va fi reprodus un text escortă semnat de unul dintre membrii juriului.

Data limită de predare a manuscrisului: 1 septembrie 2019.

Rezultatele vor fi anunţate până la data de 10 octombrie 2019.

Termenul de apariţie a cărţilor 1 noiembrie 2019.

 

Manuscrisele vor fi trimise la editura@casacartii.ro sau la adresa editurii Casa Cărţii de Ştiinţă 400129 Cluj-Napoca B-dul Eroilor nr. 6-8

Manuscrisele vor fi trimise cu font Times New Roman 12 pt/single, în format A4, fără alte detalii de punere în pagină ori setări de format. Volumele câştigătoare vor fi editate gratuit şi promovate prin mijloacele la îndemâna editurii: librării, site, târguri de carte, lansări de carte, presă literară, televiziune etc.

Copyrightul va rămâne al editurii pe o perioadă de 5 ani.

mai mult...
PROZOTECA

CASA CĂRŢII DE ŞTIINŢĂ

Manuscris câştigător al Concursului Naţional „Colecţia de proză” 2010.

„Domnişoară, am o veste proastă. Este ora opt dimineaţa. Începe o nouă zi.” Aşa se deschide cartea despre iubire, trădare, încredere, deziluzii şi speranţă, adică despre viaţă pur şi simplu, a Ilincăi Bălaş. Eroina ei face parte din „categoria mică de oameni care privesc începutul fiecărei zile cu o oarecare nedumerire”. Nedumerirea se naşte din inocenţă, dar şi din naivitatea de a crede că, privită de sus, existenţa are o logică şi un schepsis. Ea seamănă şi cu mirarea pusă de obicei în seama poeţilor şi filosofilor, de aici rezonanţa melodică a multor secvenţe autoreflexive. La cei 30 de ani ai ei, Alina încearcă să răspundă pe îndelete, pe nerăsuflate şi în mai multe variante la întrebarea din titlu. Alex Goldiş are dreptate: „Pe cât de banală e relaţia amoroasă dintre Andrei şi Alina, doi sceptici de meserie, pe atât de plină de nuanţe devine ea în finele montaje introspective din De ce plângeţi, domnişoară?. Fineţea analizei şi acuitatea detaliului psihologic, puţin obişnuite la debutanţii din ultimii ani, răstoarnă potenţiala dramă telenovelistică într-o poveste enigmatică despre deziluzie, midlife crisis şi tocirea ireversibilă a sentimentelor.”

comandă acum