Astăzi, mai mult ca oricând, cultura are multe zone de contact cu managementul. Într-o lume care se globalizează, cel mai natural demers este cunoașterea diverselor culturi care acoperă zonele geografice ale lumii. Acesta este fundalul motivațional care a încurajat atât de mult cercetările desfășurate în domeniul culturilor organizaționale, ca fractal din culturile naționale.
Disciplinele organizatorice şi manageriale consideră cultura drept o cheie de lectură în decriptarea comportamentelor şi identificarea valorilor care conduc spre succes. Autoarea consideră că, din perspectivă antropologică, cultura este un datuum care există în noi ca indivizi, membri ai societății, dar că aceasta se repercutează și prinde contur și în comportamentele organizațiilor. Abordarea interculturalității în sfera managerială se bazează pe trei concepte cheie, respectiv: comunicare, cultură și afaceri, acestea dezvăluindu-și noi valențe, recunoscute atât în mediul academic, cât și în mediul de afaceri. Privită ca premisă a unui management eficient, capacitatea de a comunica în context intercultural reprezintă astăzi o trăsătura definitorie a unui bun manager. Constatăm că substanța lucrării integrează cunoștințe din multe științe, care conferă erudiție şi originalitate lucrării. Vorbim despre un produs interdisciplinar, aflat la confluența lingvisticii, antropologiei, sociologiei, psihologiei, care reușește să adauge plusvaloare corpului cunoștințelor științifice disponibile în domeniul culturii organizaționale și culturii manageriale.
Prof. dr. ing. ec. Ioan Abrudan
Recenzii
Nu există recenzii până acum.