În întregul ei, lucrarea este o pledoarie pentru predarea ca efort de formare a spiritului uman capabil să răspundă cu succes provocărilor lumii contemporane, ce evoluează rapid și spectaculos sub influența transformărilor tehnologice și a globalizării. Textul afirmă, cu argumente proaspete și cu soluții întemeiate și testate practic, posibilitatea și necesitatea formării încă de la primele vârste școlare a gânditorului critic. Este vorba despre un profil cognitiv și atitudinal caracterizat prin dispoziția de raportare activă la sine și la cunoaștere. Profilul complex al gânditorului critic articulează cu necesitate o dimensiune de formare cognitivă, dată de asimilarea solidă a cunoașterii factuale, conceptuale, procedurale, care însă nu este suficientă în sine. Ea trebuie completată cu o dimensiune a formării atitudinal-valorice, exprimată prin exersarea unui mod particular de abordare a efortului de cunoaștere, caracterizat prin spirit investigativ, curiozitate, perseverență, preocupare pentru claritate și adevăr. La acestea se adaugă o dimensiune strategică, referitoare la capacitatea de orientare flexibilă a procesului de gândire în funcție de scopul și de contextul în care acesta este solicitat.
Conf. univ. dr. Adina Glava
Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca
Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației
Recenzii
Nu există recenzii până acum.