Prefaţă de George Banu
Un creion de Paul Selzberger
Volum editat de Viorica Samson Manea
Manea a fost un autor ce şi‑a scris textele direct pe scenă. El nu şi‑a fost prizonier decît lui însuşi şi, pînă la un punct, singur stăpîn. Apoi echilibrul fragil s‑a rupt şi scena română a rămas orfană: Manea s‑a îndepărtat de ea fără a se mai reîntoarce.
Cartea pe care o avem în mîini e, poate, răspunsul ultim ce ni–l adresează azi. Să‑i mulţumim lui, dar, totodată, şi Vioricăi. Graţie ei, acum, la capăt, îl regăsim şi, din nou, înţelegem cît de îndelung ne‑a lipsit: o viaţă întreagă.
George Banu
Ritmul avea o importanţă mare în spectacole şi l‑aş numi aproape „tribal”, iar muzica era decisivă. Din cînd în cînd, un sunet strident, ca o coardă de ghitară electrică super‑întinsă, intervenea şi rupea atmosfera făcînd din Manea un Jimmy Hendrix al teatrului.
Paul Salzberger
Recenzii
Nu există recenzii până acum.